Serwisowanie systemów

erwisowanie systemów Oferujemy wysoko rozwinięte usługi, polegające na serwisowaniu i utrzymywaniu systemów. Gwarancją wysokiej jakości jest długoletnie doświadczenie, ilość zrealizowanych kontraktów oraz stali Klienci. Przejawem zaufania do usług świadczonych przez DRQ jest powierzenie przez wielu Klientów obowiązku utrzymywania stworzonych przez naszą firmę systemów informatycznych. Warty podkreślenia jest również fakt, iż DRQ utrzymuje także systemy, których nie jest autorem. W ramach świadczenia serwisu użytkownik otrzymuje wsparcie merytoryczne i techniczne od specjalistów, konsultantów i programistów doskonale znających działanie programów oraz środowiska, w którym są umiejscowione. Zmniejsza to ryzyko, na jakie narażony jest Klient wprzypadku wystąpienia awarii systemów i w innych nieprzewidzianych sytuacjach. Dbamy, aby komunikacja z Klientem odbywała się w sposób prosty i zrozumiały. W zależności od wymagań Klienta usługi utrzymaniowe mogą być świadczone 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu, obsługiwać pracowników Klienta lub użytkowników końcowych oprogramowania, przyjmować zgłoszenia kierowane telefonicznie, faksowo lub mailowo, posiadać indywidualnie określone przez klienta czasy reakcji i usunięcia problemu (począwszy od 1 godziny na czas reakcji). Na życzenie Klienta podpisujemy umowy SLA. Zakres świadczonych usług serwisowych jest różny w zależności od wymagań danego Klienta, natomiast pełny zakres ich obejmuje:

  • usuwanie problemów i błędów w oprogramowaniu – polegające na usuwaniu działania oprogramowania niezgodnego z przyjętymi założeniami projektowymi, dokumentacją systemu oraz instrukcjami eksploatacyjnymi. Możliwy jest różny tryb działania, w zależności od wagi błędu. Zgłoszenia krytyczne, pilne i standardowe – charakteryzują się różnymi czasami reakcji i rozwiązania problemu,
  • wykonywanie drobnych modyfikacji systemu – obsługiwane w zestandaryzowany sposób (określony sposób zgłaszania prac oraz czas reakcji na zgłoszenie). Możliwe jest określenie miesięcznej puli godzinowej przeznaczonej na realizację drobnych zleceń modyfikacji lub stawek godzinowych, po których wyceniane jest każdorazowo zlecenie,
  • rozwój systemu – polegający na wykonywaniu poważnych modyfikacji systemu,
  • wizyty instalacyjne – polegające na wykonywaniu instalacji kolejnych wersji oprogramowania,
  • przeglądy konserwacyjne – okresowe lub na żądanie, polegające na sprawdzeniu poprawności działania oprogramowania,
  • konsultacje – polegające na przyjmowaniu zapytań i udzielaniu odpowiedzi na temat funkcjonowania oprogramowania.

Cena naszych usług i model rozliczeń ustalany jest indywidualnie w zależności od wymagań Klienta i charakterystyki umowy utrzymaniowo – serwisowej. Podstawowe czynniki mające wpływ na cenę i model rozliczeń to:

  • czasy reakcji i usuwania usterek w serwisowanym systemie,
  • okres, na jaki zawarta jest umowa serwisowo – utrzymaniowa,
  • poziom skomplikowania i wielkości systemu,
  • ilość zastosowanych w systemie technologii,
  • trudność diagnozowania usterek,
  • czasu przyjmowania zgłoszeń.

Kontakt: Edyta Atłasiewicz, e-mail: office@drq.pl

Comments are closed.